Sozopol - stare miasto w Bułgarii

Data: 07-08-2008
Najstarsze miasto w Bułgarii, coś dla fanów wąskich brukowanych uliczek i klimatu urokliwego miasteczka zamiast 15-piętrowych hoteli z windami

Miasto trochę podobne do Nesebar ale z lepszymi plażami

Wjazd do Sozopol. Miejscowość znajduje się 70km od Słonecznego brzegu i około 30km od Burgas *
Dojazd samochodem do Sozopol

Widok na morze ze Starego Miasta w Sozopol *
Morze w Sozopol

Rynek w Sozopol. *
Rynek

Arbuzy, brzoskwinie i inne owoce na rynku. *
Owoce w Bułgarii

Palmy *
Palmy nad Morzem Czarnym

Być może to jakiś teren wojskowy. Widoczne bloki betonowe które zabezpieczają brzeg przed podmywaniem przez morze *
Teren wojskowy w Sozopol

Uliczki na starym mieście w Sozopolu. Tutaj można szukać kwater *
Sozopoł Stare miasto

Jedna z kwater *
Kwatery

Uliczki są urokliwe *
Stare urokliwe uliczki

Wjechaliśmy samochodem w taką uliczkę i potem mieliśmy problem z wyjazdem (wąsko, uliczki jednokierunkowe, zakazy wjazdu). Ostatecznie udało się wyjechać *
Sozopoł

Ciężarówka wyprowadziła nas ze starego miasta. O parkowaniu tutaj można zapomnieć *
Problemy z parkowaniem w starym mieście Sozopoł

Sozopol Stare miasto *
Sozopol Stare miasto

Stary drewniany budynek *
Stary drewniany budynek

Sozopol *
Sozopol

Jeden z hoteli *
Hotel

Sozopol ma dwie plaże - w starej części miasta i w nowej. Na starym mieście plaża jest płytka - 100 m w głąb morza a woda jest najwyżej do pasa. Dobra plaża dla małych dzieci *
Plaże w Sozopoł

Plaża w Sozopol. Do wynajęcia parasole i leżaki *
Sozopol plaża

Plaża dla osób z własnymi parasolkami. *
Plaża bez parasolek

Plaża znajduje się przy samej nadmorskiej drodze *
Nadmorska droga w bułgarii

W tym Hotelu nocleg kosztował około 50% więcej niż w hotelach w Słonecznym Brzegu *
Hotel

Kemping około 2km za Sozopol *
Camping w Sozopol

Zobacz również:

07-08-2008

Komentarze
  • Markus 2009-05-06 20:36:36.840794
    Bułgaria jest cudowna Byłem w wielu krajach Europy , w Hiszpanii, Włoszech Chorwacji, ale tak jak wypocząłem w Bułgarii to nigdy mi się nie zdarzyło. Jechaliśmy dwoma samochodami - 12 osób PRZEZ Serbię !!!! Trasa przez Rumunię jest krótsza o jakieś 500km, ale przez jakieś 450 km jedzie się przez góry !!!! i samochodem rozwinie się największą prędkość ok 60km na godzinę. Osoby które nie są zaprawione w bojach lepiej niech tamtędy nie jadą. Przez Serbię płaci się ok 30 Euro, trasa jest w normie ( budują nowe pasy ) można lecieć prawie zawsze 130 km na godzinę. Pojechaliśmy do Sozopola. Fajne miasteczko i ....tanio. Mieszkaliśmy 5 min od plaży, dom ( kompleks trzech budynków) super klimatyzacja, duże pokoje, aneks kuchenny, dwa baseny. Za naprawdę małe pieniądze. Spędziliśmy tam wspaniałe 11 dni. Morze czyste, przeźroczyste koniecznie trzeba wziąć maskę, fajkę i płetwy !!! Obiady dwudaniowe można znaleźć za 8 złotych, a piwo jest po 1.8zł W pensjonatach w których byliśmy był barek wieczorami chodziliśmy tam na piwo i inne alkohole, piwo w barku ok 3.30zł kawa 2 zł siedzieliśmy do 2 nad ranem codziennie oglądając HBO itd. Bułgaria jest tania jak barszcz.. Ale jeśli się jedzie do Złotych Piasków, gdzie są dzikie tłumy, to rzeczywiście można zapłacić dużo więcej. Gdyby ktoś chciał jakieś namiary na super nocleg w Sozopolu, i jakieś rady gdzie jest hurtownia piwa w Sozopolu, po 1.6zł a coca coli po (2 l) po 3.5 zł to proszę pisać . Pozdrawiam Bułgaria jest SUPER jedziemy tam w przyszłym roku !!!!! Na granicy Węgiersko Serbskiej staliśmy w kierunku Bułgarii 10 min. Z powrotem trafiliśmy na Turków wracających z urlopów do Niemiec i staliśmy 5 godzin.
    Kontakt : starelisty@poczta.onet.pl
  • Luck 2009-11-20 15:24:59.466612
    Polecam Obzor stara i nowa część z duzymi hotelami. promenada wzdłuż 3 km plaży. Trochę tłok na wekendy, ale fajne knajpki i mozna wypocząć za nieduże pieniądze.
  • ecik 38 2010-01-27 17:08:24.80401
    pracowalem w bulgari w1987 roku.mieszkalem w burgas.moze wtym roku pojade tam z zona jako turysta.abudowalismy osrodek wypczynkowy 50 km od burgas zaraz za sozopolem nazywal sie robocz ''DIUNA''Może tam zajrzymy?
    Jestem z zawodu stolarzem ciesla. teraz naemeryturze
  • Agnwes 2011-06-15 14:56:04.847756
    W Sozopolu byłam 3krotnie w latach: 2007,2008,2009. sliczna miejscowość
  • Wally 2011-10-12 13:39:10.113093
    Sozopol ? = Mała Grecja.
  • Bambucza 2012-09-03 13:26:36.770527
    Witam chciałem się podzielić swoimi wrażeniami z podróży po bułgari może stanął się one komuś pomocne. Byłem w Bułgari kilkakrotnie i z czystym sumieniem polecam Sozopol jest naj piękniejszym miasteczkiem w Bułgari dużo ładniejszy od Nesebaru nigdy nie polecił bym tych nowych uzdrowiskowych miejscowośći jak Primorsko, Słoneczny brzeg, Złote piaski. Głośno, bardzo drogo z plażami bez rewelacji. Jeśli chodzi o hotele raz byłem z wyżywieniem hotelowym i nigdy więcej tak już nie pojadę w hotelach w bułgari jest gorzej niż TRAGICZNIE. Naj lepiej na własną rękę z aneksem kuchennym zwykle można znaleźć jakiś tani supermarket i tam się zaopatrzać i naprawdę wychodzi to tanio. I wogóle to naj lepiej własnym transportem, ale jak się już decydujemy na wyprawę z biura podróży to NIGDY Z HOTELOWYM WYŻYWIENIEM, chyba, że jakieś 5 gwiazdkowe hotele ale wtedy to wolałbym na haiti lecieć. Pozdrawiam wszystkich podróżujących i jeszcze raz w Bułgari naj lepszym miejscem wypoczynku to Sozopol zakochałem się w tym miasteczku i napewno tam wrócę mam nadzieję,że jeszcze pod koniec września