Rumunia - kurort Constanca i Mamaia - wczasy nad Morzem Czarnym

Data: 06-08-2007
Wakacje, urlop nad Morzem Czarnym - trochę daleko, ale zdecydowanie warto. Piaszczyste plaże Mamai - prawie jak nad Bałtykiem. Prawie robi jednak różnicę - inna jest temperatura wody i powietrza. Mniej więcej o 10 stopni.

Ceny w Mamai są wyższe niż w Chorwacji i dużo wyższe niż w Bułgarii. Nie jest tanio, ale jest fajnie.

Mamaia to dzielnica Konstancji a jednocześnie najbardziej znany rumuński kurort.

Ostatnio byłem w Konstancy około 1985 roku kiedy miałem 7 lat i koniecznie chciałem tam wrócić i przypomnieć piaszczyste plaże. Ponieważ Asia tez bywała za demoludów w Rumunii, przypomnieliśmy sobie rumuńskie lody z koziego mleka, które trzeba było zakopać, bo zjeść się nie dało. Obecnie standardy sie trochę zmieniły, teraz na plażę do leżaków przynoszą drinki.

Kiedy dojechaliśmy do Konstancy, była północ. Ciężko było szukać hotelu więc przespaliśmy się w samochodzie. Na zdjęciu jest już świt i godzina 4AM. Kiedy spaliśmy obudzili nas wojskowi świecąc latarką w oczy. Oznajmili ze pod jednostką wojskową spać nie wolno. Postanowiliśmy wcześnie rozpocząć dzień i korzystać z uroków okolicy *
Dojazd do Konstancji

Wschód słońca. Zdjęcie jest zrobione na końcu cypelka Mamai - jest to jakaś fabryka, stocznia lub coś w tym stylu. Wygląda to na zdjęciu ładnie ale w praktyce nie jest to najpiękniejszy rejon Mamai:) *
Wschód słońca

Zafascynowaliśmy objeżdżaliśmy okolicę. Wszędzie widać nowo wybudowane hotele. Ilość nowych budynków i inwestycji powala. Miejsca gdzie dotychczas były nieużytki są zabudowywane - wszędzie powstają wypasione hotele lub apartamentowce. Pastelowe barwy, tarasy i klimatyzatory *
Nieruchomości w Bułgarii

Poranek i plaża - dzika plaża. W oddali widoczne zabudowania i plaże - Konstanza i Mamaia. Plaża tutaj jest pełna muszelek i szkieletów żyjątek. Temperatura tego dnia nie była zbyt wysoka - około 20 stopni. Była to przerwa w upałach *
Plaża dzika plaża

Wiem, że zdjęcia tego typu są nudne, ale chciałem je dodać aby nie leżało w szufladzie. Wspomnienia z wakacji są miłe i ten poranek nad Morzem Czarnym będziemy pamiętać. *
Zachód słońca

Plaża po wieczornych porządkach przygotowana na szturm turystów. Ładnie są poukładane leżaki, plaża jest wysprzątana i czysta. Pierwsi turyści rozpoczynają kąpiele około 7 rano. *
Plaże w Rumunii

Główna ulica Mamai. Tutaj jeżdżą policjanci na motocyklach i strzegą porządku.. Hotele zlokalizowane są głównie po lewej stronie ulicy. Mamaia to jest taki wąski pasek - węższy niż Hel. Z jednej strony morze a z drugiej strony jakaś zatoczka *
Mamaia Konstanca

Rozpoczynamy poszukiwania noclegu na przyszłe dni. Hotele w Constancy są bardzo liczne - właściwie nie ma tam żadnych prywatnych apartamentów wzdłuż brzegu - tylko i wyłącznie hotele. Hotele o różnej ilości gwiazdek i standardzie. Zaskoczyć jednak może cena. Rumunia okazuje się dość droga. Najtańszy nocleg w hotelu kosztuje 180LEI/2os 180LEI*1,35=240PLN *
Noclegi w Rumunii

Hotele, również te stare i słabo wyglądające kosztują powyżej 200PLN *
Hotele Rumunia

Dowiadujemy się, że można jednak również nocować na prywatnych kwaterach. Powiedziano nam, ze osoby które chcą wynająć kwatery stoją wzdłuż głównej ulicy i trzymają w ręku klucze i nimi potrząsają. Musieliśmy zbadać ten trop. Okazało sie, że o 6 rano jest już sporo osób chcących wynająć pokoje. Niestety większość osób nie rozmawia ani po Angielsku ani w innym języku. *
Kwatery w Konstancji

Lekcja rumuńskiego - przypomnienie z lat 80tych. Zeci, duo zeci trizeci, patruzeci, cinćzeci itd.... Dobrze ze nie wzięliśmy kwatery od pierwszej osoby, bo rozmawiając z kilkoma załapaliśmy dopiero o co biega - osoby te sprzedają noclegi w mieszkaniach w bloku w których jednocześnie mieszkają. Łazienka więc wspólna a bloki są oddalone o morza. Można jednak znależć "Garsoniera" czyli mieszkanie niezależne z własną łazienką. Garsoniera od 100-200lei (135-270PLN). Najgorsze kwatery wspólne od 60LEI. Nie podjęliśmy tego ryzyka bo to strzał w ciemno - osobę zabiera się do samochodu i jedzie do mieszkania oddalonego o bliżej nie znany odcinek *
Garsoniera

Hotel Saguna - najtańszy hotel jaki w ogóle jest. Cena 90Lei (120PLN) za 2 osobowy pokój. Jest to styl hotelu robotniczego z łazienkami na korytarzu. Zaletą tego hotelu jest lokalizacja w samym centrum i bardzo blisko od morza. Oraz to że nie jest się uzależnionym od jakiegoś dziadka i jego widzimisię. Dobrą opcją byłą również możliwość znalezienia miejsca na samochód - w Mamai parkuje się ciężko. *
Tani Hotel

Z zalet hotelu kilka wymieniłem. Reszta to wady. Brzydkie pokoje, słabe warunki, długo nie był przeprowadzany remont. Jednak byliśmy zadowoleni z tego miejsca bo dało nam niezależność i było wygodne jeśli chodzi o dojście do plaży - ponton i materac można było bezproblemowo przetransportować. Odległość od plaży - 200 metrów *
Hotel robotniczy nad morzem

Rumuńska walura - Leia - RON=1,35PLN Rumuni mieli niedawno denominację więc uwaga - mogą się jeszcze mylić w rachunkach. Rumunia - w szczególności Mamaia jest miejscem raczej drogim. W porównaniu do krajów które do tej pory odwiedzaliśmy była bardzo droga. W Chorwacji za 35euro (130PLN) można dostać komfortowy apartament z kuchnią. W Mamai za ludzkie warunki trzeba zapłacić 250PLN, za 130PLN jest to granica przetrwania:) *
Waluta w Rumunii

Na plaży w Mamai sporo dziewczyn się opala topless. Cechą plaży w Mamai jest bezstresowość, brak małomiasteczkowości. Nie czuliśmy się tam niebezpiecznie. Nawet zostawialiśmy cyfrę i komórkę na materacu i szliśmy pływać - jakoś nie odczuwaliśmy strachu, że ktoś to zwinie. Dziewczyna na 1szym planie prezentuje się zdrowo. *
Plaża nudystów

Temperatura wody - około 26 stopni. Była ciepła, ale nie gorąca. Trafiliśmy jednak na czas kiedy była przerwa w upałach *
Ciepła woda

Rozmaite atrakcje na plaży. Tutaj akurat samolot - awionetka ciągnie banner *
Samolot banner

Leżaki na plaży są do wynajęcia, podobnie jak parasole. *
Leżaki na plaży

Morze Czarne i turyści. Ostatnio byłem w Konstancy około 1985 roku kiedy miałem 7 lat i koniecznie chciałem tam wrócić i przypomnieć piaszczyste plaże. Ponieważ Asia tez bywała za demoludów w Rumunii, przypomnieliśmy sobie rumuńskie lody z koziego mleka, które trzeba było zakopać, bo zjeść się nie dało. Obecnie standardy sie trochę zmieniły, teraz na plażę do leżaków przynoszone są przez kelnerki drinki. *
Morze Czarne

DJ gra muzykę, cała plaża jest nagłośniona. Klimat klubowy, kelnerki roznoszą drinki. Dobry sposób na rozrywkę *
Drinki nad morzem

Parasolki ze słomy - prawie jak na Majorce. Ta plaża mi się bardzo podoba. Piach jest miękki i nie ma ryzyka okaleczenia nóg - są to zupełnie inne plaże niż nad Adriatykiem w Chorwacji *
Parasolki na plaży

Widoczny deptak to bulwar tuż przy plaży - ciągnie się wzdłuż całej Mamai. Nad nim działa kolejka linowa *
Kebab i piwo w dłoni

Kolejka linowa - Konstanca. Kabina mieści 6 osób i zamyka się automatycznie *
Kolej linowa Konstancja

Konstancja (Mamaia) i kolejka linowa. Z tego co mi mówili rodzice nawet nią podróżowałem. Ilość turystów jest spora - i są to tylko Rumuni. Co ciekawe nie widzieliśmy ani jednego samochodu polskiego w Mamai/Konstancy. Nie widać też turystów z innych krajów. Tylko Rumuni. Cena, cena cena - chyba to jest głównym czynnikiem, bo warunki tu są bardzo dobre *
Kolejka

Havana Club i hostessa. Z lewej widoczne wejście do kolejki linowej, która nie jest zbyt droga (około 12PLN).Można tu wypożyczać quady. Ogólnie klimat jest jak nad morzem - czyli zabawy, pływanie i dyskoteki *
Hostessa Havana Club

Plaże są sprzątane. Standard jest przyzwoity i jak ktoś myśli że strach jechać do Rumunii, lub że psy dupami szczekają to bardzo się myli i jak przyjedzie to będzie zadowolony. *
Sprzątane plaże

Pan niesie tygrysa. *
Tygrys

Zdrowe opalanie na plaży. Nie znaleźliśmy plaży nudystów - czy takie jeszcze pozostały? Panie poddają się ekspozycji słońca - będą równo opalone *
Opalanie w Bułgarii

Chłopiec biegnie po plaży. Kilka słów o morzu Czarnym i wodzie - jest czysta, ale nie tak przejrzysta jak w Adriatyku. Zasolenie jest umiarkowane i można zrobić łyka i nie mieć oczu wyłażących z orbity. Fale tego dnia były umiarkowane. No właśnie - fale, To atrakcja, której nie ma w małych zatoczkach Adriatyku *
Woda w Morzy Czarnym

Quady na plaży - Mamaia. To jest motocykl 4kołowy należący do lokalnej Policji *
Quad

Wakacje, urlop nad Morzem Czarnym - trochę daleko, ale zdecydowanie warto. Piaszczyste plaże Mamai - prawie jak nad Bałtykiem. Prawie robi jednak różnicę - prawdopodobieństwo lepszej pogody w Rumunii jest większe *
urlop nad Morzem Czarnym

Można wynająć skuter wodny, i atrakcje na bananie. Nie wiem, jakie są ceny, bo się tym nie interesowałem, ale raczej tanio nie jest. Ceny posiłków, piwa etc są na poziomie warszawskim. Czyli zapewne podobnie jak nad Bałtykiem *
Skutery wodne

Zamek z piasku. Teraz są ładne foremki. *
Zamki z piasku

Wyniesione przez morze połamane muszelki i inne ciekawe składniki. Na szczęście nie było meduz. Ale nurkowało się w Mamai fajnie - choć dno było proste i mało było ciekawych rzeczy do obejrzenia na dnie *
Muszelki i nurkowanie

Klub na plaży. Można się wygodnie rozłożyć i wypić np piwo Peroni. *
Dyskoteka plażowa

Konstanca to raczej okolica dla turystów, którzy nie muszą za bardzo oszczędzać *
BMW E60 Audi S4 Cabrio

Za wjazd do Mamai opłaca się myt. Jest to około 4RON za 1 dobę. Mamaia jest dzielnicą Konstancy *
Winieta Mamaia

Piwo Peroni Nastro Azzuro - to najbardziej bamberskie piwo. Kupiłem je w sklepie bo mi się podobała butelka i nalepka a dopiero potem nad morzem okazało się, że jest to piwo bananowych lasek. *
Piwo bananowych lasek

Apartamenty w Konstancy są sprzedawane obecnie w cenie około 1400Eur/m2 *
Apartamenty w Rumunii

Zobacz również:

06-08-2007

Komentarze
  • ZZZZZZZ 2007-12-23 18:45:30.775216
    RUMUNIA JEST GENERALNIE ZAJE..FAJNA! MÓJ TATKO POCHODZI Z TAMTĄD. EFORIE-SUD-POLECAM!!!!!!!!!!!!!
  • ZZZZZZZ 2007-12-23 18:47:22.236252
    A MUZYKA? MMMMMMM. TO DOPIERO COŚ. POLECAM LIVIU GUCE.
  • Michał 2008-01-01 17:33:12.56819
    Kolego kawał dobrej roboty z opisem tych wakacji. Planowaliśmy wakacje w Rumunii ponieważ sądziliśmy że to byłyby tanie wakacje i nieźle się zdziwiłem po tym co napisałeś.
    Kapitalnie to zrobiłeś dużo cennych info.
    Dziękujemy.
    Michał i Beata
    gg 4833882
  • Bartek 2008-03-13 10:56:23.759944
    Wybieram się na przełomie VIII-IX z przyczepą do Bługarii i Rumunii więc Twoje informacje bardzo mi się przydadzą, wielkie dzięki!!
    Pzdr
    Bartek
  • Rewel 2008-03-27 22:17:40.074962
    Byliśmy w tamtym roku w Costinesti super miejsce mała miejscowość polecam zakwaterowanie ceny ok 40 zł za nocleg. Fajna atmosfera pogoda super mankamentem Rumunii jest podróż przez ten kraj uffff dobrze że samochód nie wpadł w dziurę w asfalcie:) Ale Rumunię będziemy wspominać miło.
    PS
    W tym roku Chorwacja
    PS2
    Proszę nie straszcie że tam jest niebezpiecznie POLICYJNY kraj czulismy się bezpieczniej niż w Polsce:)
  • stynka 2008-03-29 22:17:04.211161
    Tez bylam 2 lata temu na wakacjach w Mamai i bylo bosco fayne miasto i naprawde watro tam jechac... teraz bylam na wakacjach na Chorwacji i powiem wam ze lepiej wspominam wakacje w Podgorze niz w rumunii
  • Luki 2008-04-16 14:36:03.813146
    Czesc,
    dzieki za garść info!
    Mam jednak pytania: ja wybieram sie do Rumunii własnie w 2008 w czerwcu i chcialbym wiedziec czy znane Wam są ceny w restauracjach (jedzonko, piwko, winko)
    Słyszałem ze jest dość drogo...
    Wybieram sie do Eforie!
    Jakby co- mój mail: lucasdn@interia.pl

Pozdrawiam
  • Adam 2008-04-16 18:16:18.288233
    Eforie Sud jest tańsze niż Mamaia(przynajmniej noclegi). Ogólnie co do cen to Rumunia jest troche droższa niż PL czy Chorwacja
  • ryszard z gdanska 2008-05-22 21:27:46.70269
    w 2006 byłem 4 dni w Vama Vece , 1,5 km od granicy z bułgaria , było fajnie , ale w namiocie bolały kości. Dlatego lepiej w pensjonacie. Latem za duzo ludzi i nie ma takiego wypoczynku o jakim marze.Najlepiej i najtaniej we wrześniu.
    w 2007 byłem w górach i naprawdę wypocząłem. Stanowczo polem pobyt co najmniej 2 tygodnie. Daleki dojazd i szkoda za szybko wracać

• flo 2008-06-21 14:46:54.94488
    tez mam rodzine w rumunii i jezeli ktos ma dojscia do prywatwnch kwater to wcale nie jest tak drogo ok 10E za dobbe za pokoj mmoga nawte spac 3 osoby wiec porownywanie cen nad naszym morzem a tam raczej nie polecalabym tego a knajpy jezeli sie dobrze poszuka znalesc mozna naprawde tanie gdi=zie jest tanio o dobre jedzenie np.w strone portu w Constanty sa 3 pizzernie i za 4 osoby zaplacis ztyle co u nas za 2 ale jezeli ktos ma wymwgania w pieknych knjpach przy samej plazy to rzeczywiscie moze sie naciac na ceny
  • Izka 2008-07-08 18:19:21.292493
    hej a czy ma moze ktos jakies informacje czy zdjecia o miescie tulcea? pracowalam rok w niemczech w zasadzie z grupka polakow a zdecydowana wiekszosc stanowili rumuni. Prawie kazdy z nich przyjechal z tego miasta- stad to zainteresowanie :) musze stwierdzic ze sa to ludzie bardzo zyczliwi, weseli i ciekawi (w przeciwienstwie do naszych rodakow za granica)chcialabym w przyszlym roku sie tam wybrac odwiedzic kilku z nich ale niestety w necie jest bardzo malo informacji na temat tego miasta... :( bede wdzieczna za jakies info- z gory dzieki i pozdro dla wszystkich milosnikow Rumunii!!!!
  • Sabina 2008-07-15 23:01:18.657645
    Dzieki za ciekawy opis waszych wakacji.Własnie dorzuciłam sobie garsc nowych informacji o Rumunii.Będe tam w tym roku od 8-17 sierpnia...moze tez cos o tym napisze.Pozdrawiam.
  • Em.:* 2009-08-09 00:19:53.886983
    Moim zdaniem poza plażami i kurortami to w Bułgarii nic nie ma..;/ Jechałam z Warszawy przez ukrainę i potem do rumunii, bułgarii i do turcji,
    najfajniej bylo w rumunii i turcji...
    bulgaria to kurorty i co...i nic..jak tam jechac to jak juz nad morze. nie na wycieczki krajoznawcze.
  • Jarek 2009-11-16 13:15:22.481855
    Pomoge w tłumaczeniach z Rumuńskiego, jarek_jaszczuk@yahoo.pl
  • gosc 2010-05-03 17:13:28.35226
    Hejka sprawdzcie jeszcze tą stronke
    samochodemporumunii.prv.pl
  • stefan4ever22@yahoo.com 2011-03-25 10:36:15.237937
    sunt roman si sunt mandru.JESTEM RUMUN :)Cnstanca jest moje miasto!y jest faine!!
  • robert 2011-06-04 07:57:30.609313
    bylem dwa razy w rumunii i dwa razy mnie okradli bandycki kraj a policja czai sie za kazdym zakretem zeby cie okrasc.
  • yCSIiJdlF 2011-07-14 03:01:24.001231
    YMMD with that anewsr! TX
  • marek8281 2011-08-08 21:00:07.696191
    WITAM . MAM ZAMIAR W SIERPNIU WYJECHAĆ DO RUMUNII NAD MORZE CZARNE ---- DORADZICIE GDZIE JECHAĆ , GZIE SIĘ ZAKWATEROWAĆ , I JAK TO WYGLĄDA CENOWO