Beskid Sądecki w dwa dni - intensywna wycieczka samochodem Do Piwnicznej Zdroju i Kosarzysk

Data: 07-03-2009
Wycieczkę w Beskid Sądecki potraktowaliśmy jako alternatywę dla Słowacji która po wprowadzeniu euro nie jest już tak atrakcyjna jak wcześniej. Dojazd z Warszawy do Piwnicznej Zdroju zajął 7 godzin (385km) co oznacza gorszą średnią prędkość podróży niż w Rumunii. 7 godzin jechaliśmy chyba tylko dzięki CB radiu na pokładzie

Wycieczka udana, zakończona pozytywnie. W górach spędziliśmy 2 dni i nie nastawialiśmy się na narty lecz na spacery i relaks.

W Piwnicznej Zdroju raczej nie ma nic ciekawego aby spędzić tam nawet dzień. Lepiej dojechać do miejscowości Kosarzyska. Kosarzyska jest bardziej w górach.

Ceny noclegów nie są wysokie - około 60PLN/2 osoby za pokój z łazienką

Było ciepło, śnieg się topił, padał deszcz więc z chodzeniem po górach było kiepsko. Najwięcej jeździliśmy po tych ścieżkach samochodem co było niezłą atrakcją;)

Z Warszawy wyjeżdżamy w góry o godz 9:30AM. Trasa AK (Toruńska) w stronę Dw. Zachodniego korkuję się rano, ale powoli przemieszczamy się. *
Wycieczka z Warszawy w góry

Dystans z Warszawy do Piwnicznej Zdroju to 386km. Nawigacja TomTom wskazuje, że dojedziemy na miejsce o godz 15:16 czyli w niecałe 6 godzin. W rzeczywistości dotarliśmy o 16:40(około 30 min przerwy na 2 tankowania i weryfikację mapy). Wybraliśmy trasę przez Radom, Kielce, Kraków - tak zresztą pokazała nawigacja w opcji "najszybsza trasa" *
Odległość z Warszawy do Beskidu Sądeckiego

Droga do Krakowa przez Radom Kielce jest dużo lepsza niż w 2008 roku. Na sporym odcinku są trasy szybkiego ruchu. *
Droga do Krakowa S7

Pozostała część drogi S7 jest jeszcze w budowie. Ogólnie jechało się dobrze i nie żałowaliśmy że wybraliśmy tą drogę zamiast "gierkówki" *
Remont drogi S7

O 14:00 byliśmy już na obwodnicy Krakowa. Wybraliśmy objazd zachodem (na pierwszym dużym skrzyżowaniu w Krakowie skręcamy w prawo na Zakopane). Droga z Warszawy do Krakowa zajęła nam 5 godzin (300km, średnia 60kmh). Na zdjęciu rozjazd w miejscowości Modlniczka, wybieramy drogę w lewo *
Obwodnica Krakowa

Serpentyny od Jurkowa do Nowego Sącza. Jest to zjazd z góry Just do miejscowości Tęgoborze. *
Serpentyny od Jurkowa do Nowego Sącza

O godz 16 dojeżdżamy do Nowego Sącza. W Nowym Sączu przy wjeździe korek na około 20 min *
Nowy Sącz

W Piwnicznej byliśmy o godz 16:40. W Piwnicznej Zdroju nie znaleźliśmy nic ciekawego, raczej nie warto tej miejscowości wybierać jako celu podróżu. Pojechaliśmy więc dalej do miejscowości Kosarzyska i za Kosarzyską jest droga na Obidzę. Na zdjęciu jest rozjazd Sucha Dolina *
Sucha Dolina

Droga do SKI Hotel Sucha Dolina. Ogólnie jest tam zakaz wjazdu dla aut turystów, dojeżdżać mogą tylko właściciele posesji i obsługa ale zaryzykowaliśmy. W Krakowie i Warszawie było około + 8 stopni, śniegu nie było od kilku dni, a w Beskidzie Sądeckim w górach leżał śnieg. Droga do Suchej Doliny / Obidzy była asfaltowa, ale śnieg przebijał *
Droga do SKI Hotel Sucha Dolina

w SKIHOTEL Sucha Dolina nie było niestety miejsc.cena za pokój 2os ze śniadaniem to około 210PLN. Jest to ośrodek narciarski z wyciągiem w Beskidzie Sądeckim. Musieliśmy wrócić do miejscowości Kosarzyska *
Cena za noclegi w hotelu w górach

W Kosarzyska jest kilka pensjonatów i kwater, my wybraliśmy pensjonat "Zakład Leśno-Drzewny Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój". Miejsca noclegowe nie są tu drogie (60PLN za 2 osobowy pokój z łazienką). Pokój nie jest zbyt luksusowy ale co ważne jest czysty i niezależny. *
Pensjonat i nocleg w Kosarzyska

Pensjonat - noclegi w Kosarzyska znajdują się przy tej drodze (głównej w Kosarzyskiej) Droga ta prowadzi do Suchej Doliny i dalej na Obidzę. Jest tutaj sporo kwater, można jechać w ciemno szczególnie poza sezonem *
Kosarzyska nocleg w ciemno

Ratrak w górach. Zdjęcie z 6 marca, temperatura powietrza około +10 stopni *
Ratrak na stoku

Widok górski z Obidzy *
Beskid Sądecki w marcu

Droga na Obidzę jest asfaltowa a potem z płyt. Droga jest prawdopodobnie odśnieżana i przy takiej temperaturze można wjechać. *
Droga na Obidzę

Opony GoodYear Excellence na śniegu zachowują się tragicznie. To opony zdecydowanie na asfalt *
GoodYear Excellence na śniegu

Dania gorące, pierogi, oscypki. Noclegi. *
Noclegi

Tą zaśnieżoną droga już nie pojechaliśmy. Z Łańcuchami można by próbować szczęścia *
Droga w śniegu

Drogowskaz na Eliaszówkę. Eliaszówka to szczyt położony 1023m n.p.m w Beskidzie Sądeckim. Znak wskazuje też że jest to trasa po której można jeździć Skuterami śnieżnymi i Quadami. Gdzie zatem jechać w góry na Quady? Może Beskid Sądecki:) *
Eliaszówka

Drogowskaz na Litmanowa i Przełęcz Obidza *
Przełęcz Obidza

Zjeżdżamy samochodem z Obidzy *
Zjazd samochodem z Obidzy

Widoki w Beskidzie Sądeckim *
Beskid Sądecki i śnieg w pierwszych dniach marca

Bacówka na Obidzy 931 m.n.p.m. Zimą może być problem aby tam dojechać:) *
Bacówka na Obidzy

Zjazd w kierunku Kosarzysk *
Zjazd do Kosarzysk

Tutaj zakaz wjazdu i dotyczy skuterów śnieżnych oraz quadów *
Zakaz wjazdu quadów

W Suchej Beskidzkiej śniegu brak a troche wyżej w Suchej Dolinie śniegu sporo. Narciarzy jednak już nie było *
Nie ma warunków narciarskich

Noclegi - kwatera Zofia Lach Sucha Dolina 21. W odległości 300m znajduje się 9 wyciągów narciarskich o zróżnicowanym stopniu trudności. Do najbliższego wyciągu - 50m - zjazd i powrót do budynku na nartach. *
Noclegi w Suchej Dolinie w Beskidzie Sądeckim

Jaśka Pokoje telefon (018) 44 65 117. To już zupełnie inny rejon, po drugiej stronie Kosarzysk w kierunku innego ośrodka narciarskiego *
Jaśka Pokoje

Ścięte drzewa czekają na transport *
Ścięte drzewa

Willa Zamakowisko czyli za makami *
Zamakowisko

Ośrodek Dom wypoczynkowy Iskra w Kosarzyska *
Iskra Kosarzyska

Ośrodek wypoczynkowy Smrek. To chyba coś w rodzaju sanatorium *
Smrek Kosarzyska

Wróciliśmy do Piwnicznej Zdroju. Tutaj urząd Miasta i Gminy. 10metrów w lewo od tego urzędu jest bardzo dobra restauracyjka (chyba najlepsza w Piwnicznej) - przynajmniej tak wynikało z naszych poszukiwań *
Piwniczna Zdrój

Restauracja mieści się na samym Rynku w Piwnicznej. Oprócz restauracji są tu tez noclegi w przyzwoitej cenie ( z tego co pamietam 100PLN/pokój). Restauracja nazywa się Pod Kasztanami *
Piwniczna Zdrój Restauracja Pod Kasztanami

Pierogi z mięsem i kapustą -bardzo smaczne. Cena 7PLN. Ogólnie można dobrze zjeść w tej restauracji, nie jest drogo (danie główne około 21PLN). Polecam to miejsce spokojnie *
Pierogi z mięsem i kapustą

I zakończyliśmy pobyt w Beskidzie Sądeckim. Wyjeżdżamy do Zakopanego. To tylko 110km *