Wakacje w Polsce mogą też być komfortowe - Bałtyk w Gdańsku

Data: 03-07-2011
Na Morze Bałtyckie zawsze narzekaliśmy, bo woda zimna, ciężko znaleźć dobry nocleg, drogo, byle jakie jedzenie. Czy ten pięciodniowy urlop spowoduje, że polubimy polskie morze? Chyba tak:)

Woda w Bałtyku była czysta (przejrzystość 3m), temperatura wody (10 czerwca) 18 stopni więc jak na tą porę roku nieźle. fakt, że aby wejść trochę się trzeba było przyzwyczaić, ale dało się normalnie kąpać. No i nawet dobrze zjedliśmy w The Mexican, a resztę posiłków robiliśmy w domu.

Mieliśmy super warunki noclegowe - komfortowy apartament 150m od plaży Gdańsk Jelitkowo. Możemy go śmiało polecić. Koszt to 300PLN za dobę, ale nocować mogą 4 osoby więc brzmi to rozsądnie. no i przede wszystkim jest to dobry standard, nowe mieszkanie a nie jakieś stare syfy jak podczas tej wycieczki do Kątów Rybackich.

Telefon do właścicieli apartamentu 501 033 819. Właściciel jest miły i mam nadzieję, że trafią do niego mili goście, którzy docenią komfort i nie zniszczą apartamentu

Droga z Warszawy do Gdańska zajmuje około 4:30h jeśli jedziemy bez korków i łamiemy przepisy. Jadąc spokojnie trzeba przeznaczyć 5 godzin. Dystans to 350km. Uwaga na wideorejestratory - na trasie zwykle jest przynajmniej jeden a bywają i dwa. Fotoradary raczej puste *
Droga Warszawa Gdańsk

I dojeżdżamy do Gdańska, wybieramy plażę Gdańsk Jelitkowo. Jest 10 czerwca 2011, a temperatura wody w Bałtyku to 18 stopni. Całkiem nieźle! Latem jest około 20 stopni, więc różnica nie jest tak duża. Fakt, że to Zatoka Gdańska a nie otwarte Morze Bałtyckie *
Temperatura wody w Bałtyku

Na plaży są jakieś knajpki, nie wiem nie znam cen więc nie opiszę. Parasol Lech na plaży *
Knajpki na plazy

Idziemy teraz zobaczyć naszą kwaterę. Jest to apartament w nowym budynku 150m od plaży Gdańsk Jelitkowo. Wygląda już ładnie *
Apartament Gdańsk jelitkowo

Mieszkanie jest nowe, może ma ze 2 lata, z 65m2 powierzchni, dwie sypialnie. W środku całkiem ładnie. Nocleg będzie przyjemny *
Nocleg w Gdańsku nad morzem

Druga sypialnia. *
Apartament Gdańsk blisko plaży

Kuchnia. Akurat tak się złożyło, że całkiem wyposażona - włącznie z talerzami, naczyniami etc *
Kuchnia

I pokój wypoczynkowy. To mi się podoba. Dotychczas jak gdzieś w Polsce nocowaliśmy nad morzem przygnębiał nas niski standard. Odpoczywać w syfie się nie da. A w takich warunkach to nawet w Bułgarii nie wypoczywaliśmy:) Cena? 300PLN za dobę. Mieszkanie jest optymalne dla 4 osób ( 2 sypialnie), ewentualnie może ktoś spać na tym rozkładalnym łóżku. Jeśli pojedziemy z rodziną, to wychodzi 2100PLN za tydzień. Natomiast warunki naprawdę super *
Nocleg nad Bałtykiem

Łazienka była też w porządku. Zdziwiliśmy się bo nawet suszarka byłą do dyspozycji i pralka. Spoko kwadrat, można tu mieszkać przez cały rok. Wynajmując musimy zapłacić kaucje, potem sami musimy sprzątnąć i po zdaniu mieszkania odbieramy kaucję. Jest to trochę niekomfortowe, ale w sumie trudno się dziwić właścicielom... *
Wakacje nad Morzem Bałtyckim

Mieszkanie jest na parterze i jest też taki ogródek więc można np zjeść tu śniadanie. Do mieszkania jest tez garaż podziemny i winda wprost pod drzwi, ale my nie korzystaliśmy z garażu. Garaż jest ekstra płatny, nie pamiętam ile, ale coś około 20PLN *
Mieszkanie z garażem w apartamentowcu

No i idziemy nad morze. Plusem dzielnicy Gdańsk Jelitkowo jest ścieżka rowerowo rolkowa i piesza wzdłuż morza. Do Sopotu tylko 2 km pieszo *
Ścieżka dla rolkarzy i rowerów

Na plaży jest sporo ludzi. Pogoda dopisuje ( a mamy połowę czerwca). trochę śmiałków się kąpie - w tym my. Woda ciepła 18 stopni, i czysta o dziwo. Rok wstecz byliśmy w sierpniu w Kątach Rybackich to woda przejrzysta była na 70cm, a potem ciemność. Tutaj na głębokości 3m widać było dno. Trochę nas to zdziwiło, ale pozytywnie:) *
Plaża Gdańsk Jelitkowo

Charakterystyczne na Bałtyckich plażach - parawany. Chronią przed wiatrem. My mieliśmy parasol ze zdjęcia który kupiliśmy jadąc do Bułgarii. Parawan pożyczyliśmy z wynajmowanego mieszkania bo był nawet na stanie. *
Parawan na plażę

Woda w morzu nie jest głęboka. Trzeba odpłynąć około 150m aby głębokość sięgnęła ze 3m, a dopiero po około 250m można liczyć na 5m głębokości. Plaża jest spoko dla dzieci. W czerwcu jeszcze nie było ratowników więc nikt nie zabraniał pływać dalej *
Pływanie w Bałtyku

Zdjęcie z przybliżeniem >10x - w oddali około 10km widać Hel. Na zdjęciu motorówka Policji *
Widać Hel z Gdańska

Na plaży jak to na plaży, jest fajnie:) Plażowanie nie jest płatne. Polecamy wziąć parawan i parasol *
Plażowanie nad Bałtykiem

Dotychczas we wczasach nad Bałtykiem przeszkadzał nam niski standard noclegu i niski standard podawania dań. Tutaj poszliśmy do sieciówki Mexicana i super można zjeść. Knajpa jest na głównym deptaku w Sopocie, to jest od plaży w Jelitkowie 2km ścieżką wzdłuż morza *
The Mexican Sopot

Kuchnia meksykańska - jakieś jedzonko za około 25PLN. Smaczne i fajnie podane, polecamy tą restaurację *
Kuchnia meksykańska

Spacer deptakiem w Sopocie *
Deptak w Sopocie

The Mexican - na głównym deptaku, około 400m od sopockiego Molo. Kelnerki które obsługują są skąpo ubrane więc ok dla facetów *
The Mexican w Sopocie

Wejście na molo Sopockie jest płatne ale tym razem nie było *